U hebt niets in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Online apotheek

Pharmacie en ligne

Online Pharmacy

Help, vraag en antwoord

 

Hoe snel wordt u bestelling geleverd ?
Wat doen wij met uw gegevens ?
Op welke manier kan ik betalen ?


Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen.

 

Gelieve een thema te kiezen :

 

+ Wie zijn wij ?

+ Quickstart : Hoe plaats ik mijn eerste bestelling bij pharma2go ?

+ Beheer van mijn account ?

+ Producten en voorraad ?

+ Bestellingen ?

+ Betaling ?

+ Levering ?

+ Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens ?

 

 

Vraag en antwoord volgens thema :

+Quickstart : Hoe plaats ik mijn eerste bestelling ?

 

 1. Creëer van een account en inloggen op onze site.

 

Ga naar de homepage en kies bovenaan "Mijn account".
Maak vervolgens uw account.
Na het voltooien van deze procedure krijgt u een mail met een link ter bevestiging van uw inschrijving.

 

2. Produkten vinden en toevoegen aan mijn winkelwagen.

 

Laat u begeleiden door onze categorieën (links op de home page), de thema's, promoties, ... of "doorzoek de hele winkel" via het veld rechtsboven.
Indien u uw product gevonden heeft kunt u het aan uw winkelwagen toevoegen door te klikken op het icoon "in winkelwagen".

 

 

3. Overzicht van mijn bestelling.

 

 

Als u ingelogd bent kunt u via het menu "Mijn account" een overzicht oproepen van uw bestelling.

 

 

4. Manier van levering.

 

 

Op dit ogenblik is levering enkel mogelijk op een door u gekozen verzendadres. In de toekomst zal dit worden uitgebreid tot de postpunten van Bpost (ook deze in de grootwarenhuizen) en hun afhaalautomaten.

 

 

5. Betaling.

 

 

Klik op het icoon "betalen" in de winkelwagen en volg de procedure.

 

 

6. Bevestiging van uw bestelling.

 

 

Na het voltooien van uw betaling krijgt u automatisch een mail ter bevestiging.

 

 

+Beheer van mijn account ?

 

1. Wat als ik mijn password vergeten ben ?

 

Ga naar de gewone "Mijn account" en kies daar "Paswoord vergeten?" of maak gebruik van onderstaande link :

 

Wachtwoord vergeten ?

 

2. Hoe kan ik informatie op mijn account wijzigen ?

 

Log in op de site met uw e-mail wachtwoord en en kies daarna "Account gegevens" (Links op de pagina onder "Mijn account".)

 

3. Hoe kan ik het leveringsadres wijzigen voor een volgende levering ?

 

Bij elke nieuwe bestelling hebt u de mogelijkheid een ander leveradres te kiezen.

Bij het starten van de betaalprocedure wordt u eerst om uw verzendgegevens gevraagd.
U hebt tevens de mogelijkheid een ander facturatie adres te kiezen en beide alsnog te wijzigen (rechts boven op de volgende pagina).

 

4. Hoe kan ik mijn e-mailadres gekoppeld aan mijn account wijzigen ?

 

Log in op de site via de homepage en kies daarna aan de linkerkant onder "Mijn accountgegevens". (Links op de pagina onder "Mijn account".)
In het daaroopvolgende menu hebt u de mogeijkheid uw e-mail adres aan te passen.

 

5. Hoe kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief ?

 

Op elke nieuwsbrief vindt u onderaan een link om u electronisch uit te schrijven.

 

6. Hoe kan ik me uitschrijven uit de site ?

 

Hiervoor dient u ons schriftelijk of via mail te contacteren waarbij wij vervolgens uw gegevens uit ons klantenbestand wissen.

 

Contact

 

 

+Producten en voorraad ?

  

1. Hoe kan ik een product terugvinden en toevoegen aan mijn winkelwagen ?

 

Er zijn meerdere mogelijkheden om uw product terug te vinden :

 

Zoek op basis van de categorie (deze bevatten de meest frequent verkochte producten) naar uw product

 

Gebruik het algemene zoekveld rechtsboven op de homepage en "doorzoek de hele winkel" door het inbrengen van de naam, een stuk ervan of zelfs de productcode van uw artikel. Na deze zoekopdracht hebt u de mogelijkheid om uw zoekresultaten te verfijnen.

 

2. Hoe kan ik weten of een product leverbaar is of niet ?

 

Onze productdatabase wordt regelmatig upgedate. Enkel de referenties die officieel nog in de handel zijn zullen bij een zoekopdracht getoond worden. In 99% van de gevallen heeft onze groothandel deze produkten dan ook op voorraad en mag levering geen probleem zijn. Indien er toch een voorraadprobleem zou zijn met een product dat door u besteld was contacteren wij u om u hiervan op de hoogte te stellen en desgewenst het bedrag zo snel mogelijk terug te storten op uw rekening.

 

3. Waarom vind ik mijn product niet terug ?

 

U hebt bij uw zoekopdracht verkeerde gegevens ingebracht. Probeer opnieuw met een korte of andere omschrijving.

 

De levering van het door u gewenste product is te onzeker of uw product is niet meer in de handel.

 

Uw product is niet in België geregistreerd;

 

4. Kunt u me verwittigen wanneer een product terug beschikbaar is ?

 

Indien wij het product volgens onze groothandels vrij snel kunnen verwachten stellen wij u met plezier op de hoogte als het door u gewenste product terug leverbaar is. Indien zij ons echter geen specifieke datum kunnen geven is het voor ons jammer genoeg onmogelijk dit product op te volgen en u te melden wanneer dit terug beschikbaar is.

 

5. Waarom is de bestelbare hoeveelheid per produkt beperkt ?

 

Bij pharma2go passen we het pricipe van medische zorg toe, daarom verkopen we niet meer dan 5 eenheden van hetzelfde geneesmiddel per bestelling.

 

6. Waarom is er van sommige produkten geen bijkomende informatie (bijsluiter) ?

 

Wij doen al het mogelijke op onze database zo volledig mogelijk te maken en dit met de meest recente informatie. Jammer genoeg zijn we deels afhankelijk van de informatie die ons door de laboratoria en onze leveranciers wordt meegedeeld.
Voor voedingssupplementen en cosmetica is de aanwezigheid van een bijlsluiter bovendien geen wettelijke noodzaak.

 

7. Waarom worden voorschriftplichtige geneesmiddelen niet online verkocht ?

 

De Belgische wet verbiedt tot op heden de online verkoop van voorschriftplichtige geneesmiddelen. Hiervoor dient u tot op heden nog steeds te wenden tot uw traditionele apotheker.

 

 

+Bestellingen ?

 

 1. Hoe plaats ik de eerste keer een bestelling bij pharma2go ?

 

Quickstart

 

2. Kan ik ook op een andere manier dan online bestellen ?

 

Jammer genoeg is het niet mogelijk op een andere manier dan online te bestellen. Vermits het bestel- en betaalsysteem geautomatiseerd zijn kunnen deze enkel online via de website verwerkt worden.

 

3. Kan ik de historiek van vorige aankopen raadplegen ?

 

Als u ingelogd bent op onze site vindt u links onder "Mijn account" de mogelijkheid om uw bestellingen te raadplegen door te klikken op "Mijn bestellingen".

 

4. Kan ik bepaalde producten in het geheugen bewaren (om ze eventueel later te kopen) ?

 

Ja u kunt dit doen door producten toe te voegen aan " Mijn boodschappenlijst". Op een later tijdstip kunt u deze opnieuw oproepen om deze producten alsnog te bestellen.

 

5. Kan ik een factuur krijgen van mijn aankopen ?

 

Het pakje dat vanuit de apotheek wordt verzonden bevat een leveringsbon. Gelieve met ons contact op te nemen indien u een factuur wenst. Deze zal u vervolgens gemaild worden. Gelieve steeds uw naam en bestelnummer te vermelden.

 

Contact

 

6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren voor ze verzonden werd ?

 

Ja, u kunt in dat geval uw bestelling nog wijzigen of annuleren op voorwaarde dat het pakket nog niet werd overgemaakt aan onze vervoerder.

Wenst u een extra product toe te voegen, neem zo snel mogelijk contact met ons op. Hebt u uw totale bestelling opnieuw doorgegeven, meldt ons dit op tijd zodat wij uw initiële bestelling kunnen annuleren zodat u ze geen 2 keer ontvangt en wij het bedrag van uw eerste bestelling kunnen terugstoren.

 

7. Kan ik mijn bestelling terug zenden ?

 

Wettelijk gezien mogen we geneesmiddelen en babymelken niet terugnemen.

 

Voor de andere produkten :

 

Indien bepaalde ontvangen producten bij ontvangst van uw bestelling niet aan uw verwachtingen zouden voldoen, kunt u ze terugsturen naar dit adres :

 

Pharma2go - Apotheek Parc Astrid
Dokter Jacobsstraat 88 (Rond Punt Meir)
1070 Brussel
België

 

U beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen vanaf de ontvangst van de bestelde producten om ze naar ons terug te sturen. Wij betalen u de producten terug met uitzondering van de verzendingskosten (tenzij de fout aan ons toe te schrijven is).

 

Dit/deze product(en) moet(en) in de originele verpakking, ongeopend, samen met alle eventuele accessoires (bijvoorbeeld gebruiksaanwijzingen en documentatie) en een copie van de leveringsbon worden teruggestuurd.

 

 

+Betaling ?

  

1. Wat zijn de betaalmiddelen die beschikbaar zijn bij pharma2go ?

 

Voor uw betaling bieden wij u volgende mogelijkheden aan :

 

  • Paypal
  • Bancontact
  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • Dexia Direct
  • ING Home Pay
  • KBC Pay Button

 

Vermits ons bestel- en betaalsysteem volledig geautomatiseerd is kunt u niet betalen via een traditionele overschrijving of bij ontvangst van uw verzending.

 

2. Is het veilig via het internet te betalen ?

 

Ongeacht het betaalmiddel dat u kiest, uw betaling wordt verwerkt volgens de hoogste veiligheidsnormen van onze partner Ogone. Al uw gegevens worden volledig gecodeerd en perfect beveligd. Meer informatie hieromtrent vindt u op de website van Ogone.

 

3. Kent u mijn bankinformatie ?

 

Er wordt geen enkele bankinformatie overgemaakt aan pharma2go. Enkel het betalingsakkoord wordt aan ons overgemaakt door Ogone (Europees leider voor beveligde online betalingen).

 

 

+Levering ?

   

1. Wat zijn de verzendkosten en leveringstermijnen ?
Naar welke landen verzendt u de producten op uw site ?

In de onderstaande tabel vindt u een overzicht van de verzenkosten, leveringstermijnen en mogelijke bestemmingen.Voor leveringen op zaterdag wordt er € 2 extra aangerekend.

Land< € 15< € 50> € 50gratisLeveringstermijn
België € 3.90 € 1.85 € 0.99 € 70 D+1
Duitsland € 8.47 € 4.85 € 3.99 € 70 D+3
Frankrijk € 10.15 € 7.35 € 5 € 70 D+3
UK € 14.23 € 12.18 € 11.32 € 135 D+3
Luxemburg € 10.31 € 8.26 € 3.85 € 70 D+2
Nederland € 7.63 € 3.85 € 2.99 € 70 D+2
Bulgarije € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+7
Cyprus € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Denemarken € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+3
Estland € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+5
Finland € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+5
Griekenland € 24.26 € 22.21 € 21.35 € 295 D+3
Hongarije € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Ierland € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+6
Italië € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+3
Letland € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+5
Litouwen € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Malta € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+3
Oostenrijk € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+3
Polen € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+5
Portugal € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Roemenië € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Slovenië € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+3
Slowakije € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Spanje € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+6
Tsjechië € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Zweden € 20.26 € 18.21 € 17.35 € 295 D+4
Croatia €20.26 €18.21 €17.35 €295 D+4

* Voor de leveringstermijnen dient u rekening te houden met werkdagen.

 

Concreet voor België :

 

  • Bestellingen die van maandag tot donderdag voor 12.00 worden doorgegeven,
    worden in 90% van de gevallen bij u geleverd de volgende werkdag.
  • Bestellingen die vrijdag voor 12.00 uur worden doorgegeven, worden
    de maandag geleverd.
  • Bestellingen die vrijdag na 12.00 uur worden doorgegeven, worden dinsdag geleverd.

 

2. Hoe kan ik mijn bestelling online volgen ?

 

Na het doorgeven van uw bestelling krijgt u van ons een bericht waarin u het uniek trackingnummer en de link met de site van Bpost voor het opvolgen van uw verzending.

U kan tevens inloggen op onze site en onder de rubriek "mijn bestellingen" uw bestelling traceren ofwel gebruik maken van de link hieronder.

 

Track & trace

 

3. Wat moet ik doen indien mijn verzending beschadigd is ?

 

Indien u pakket zichtbaar beschadigd is bij ontvangst gelieve dit op dat ogenblik onmiddellijk te weigeren en ons op de hoogte te stellen zodat wij het nodige kunnen doen. Indien u vaststelt dat na ontvangst de inhoud beschadigd was verzoeken wij u op deze verpakking en producten te bewaren en foto's te maken om het probleem te bewijzen. Zonder deze kunnen wij niets doen. Neem vervolgens contact met ons op, beschrijf het probleem en mail ons de foto's.

 

Contact

 

4. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van levering ?

 

Onze partner Bpost zal het pakket 3 x aanbieden. Indien u een eerste maal niet aanwezig was wordt het pakket automatisch aangeboden de volgende dag.
Indien u ook dat niet aanwezig bent wordt een bericht nagelaten in uw brievenbus. In dit bericht wordt uitgelegd hoe u contact op kun nemen met Bpost om samen met hen een nieuwe levering vast te leggen. Vergeet u hierop te reageren krijgt u van Bpost na 5 dagen een mail of SMS bericht.
Uw pakket wordt 15 dagen bewaard op het dichtsbijzijnde postkantoor.

 

5. Kan ik mijn bestelling laten leveren op een ander adres dan mijn thuisadres ?

 

Het is geen enkel probleem uw verzending op een ander adres te leveren dan uw thuisadres. Bij het betalen van uw bestelling dient u enkel het gewenste verzendadres in te brengen. Denk er wel aan een adres te kiezen (kantoor, familie, vrienden, ...) waar iemand (meerderjarig) tijdens de kantooruren uw pakje in ontvangst kan nemen.

 

 

+Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens ?

 

We bewaren enkel de informatie nodig om te identificeren, contact met u op te nemen of u een persoonlijker service aan te bieden. Van professionele gebruikers bewaren wij tevens de facturatiegegevens.

 

Ongeacht het betaalmiddel dat u kiest, uw betaling wordt verwerkt volgens de hoogste veiligheidsnormen van onze partner Ogone. Er wordt geen enkele bankinformatie overgemaakt aan pharma2go. Al uw gegevens worden volledig gecodeerd en perfect beveligd. Enkel het betalingsakkoord wordt aan ons overgemaakt door Ogone (Europees leider voor beveligde online betalingen).Meer informatie hieromtrent vindt u op de website van Ogone.

Merken